Followers

Thursday 5 December 2013

Julegåten 2013

Hei :) 
Jeg har deltatt på den supre julegåten til Merete Veian.
Det er fortsatt mulig å sy denne løperen, den var veldig artig å sy! Anbefaler deg å skrive ut de fire innleggene Merete har på bloggen sin, så kan du sy løperen når det måtte passe deg, mønsteret finner du her.
Jeg valgte blank, grå taft som bakgrunnsstoff, ellers lilla, limegrønt og gult. Lukkekanten er i mørk lilla. Har quiltet på kryss og tvers.




 I dag kom endelig snøen, så jeg måtte en tur ut å ta noen bilder. 






Det er spennende å delta på gåter/mysteries, og mitt neste prosjekt er den amerikanske bloggeren Bonnie Hunters "Celtic Solstice Mystery", se mer om dette her.

Over ser du stoffene jeg skal bruke. 
Så koselig at du tar deg tid til å lese bloggen min, og tusen takk for alle trivelige kommentarer! Håper du får en fin advent!
Quilteklem fra Liv Aagot :)



29 comments:

  1. Løperen din ble nydelig!!
    Hadde tenkt å være med på dette jeg også, men må sy den seinere.
    Blir spennende å se hva som kommer ut av neste gåteprosjekt.
    Ha ei fin adventstid du også!

    ReplyDelete
  2. Hej! Vad snabb du är på att sy Julgåtan klar, löparen blev väldigt fin. Själv syr jag fortfarande på del två men måste göra att uppehåll för att göra annat. Jag hoppas att min gåta blir klar före jul. Bonnie Hunters mysterie ser mycket intressant och spännande ut därför har jag sparat och kanske syr jag den längre fram.

    ReplyDelete
  3. Løperen din var kjempefin. Eg har også sydd den - eller rettare - eg held på.... :) Veldig kjekt med slike symysterier. Lykke til med Bonnie Hunter sitt mysterie. Eg sydde det ho hadde i fjor, så i år står eg over.

    ReplyDelete
  4. Å, så fin løperen din ble! Fine farger du har tatt ut, det er kjekt å være med på slik gåtesøm!

    ReplyDelete
  5. Nydelig løper du har sydd, fine farger.:-)

    ReplyDelete
  6. Liv this is absolutely stunning - your work is incredible - you are an inspiration to me :)

    ReplyDelete
  7. Så fin din julegåte-löpare blev. Snyggt med det svarta tyget. Jag kommer att sy min klar i helgen som kommer.

    Ha det gott, Anne-Marlen

    ReplyDelete
  8. Din löpare blev jättelyckad!

    ReplyDelete
  9. Flott løper,Liv Aagot!, Så morsomt å se forskjellige utgaver av Meretes Mystery. Har skåret bitene, men utsetter syingen til etter jul.
    Ha en fin adventstid:-)

    ReplyDelete
  10. Fy søren for en lekker løper! skal lagre mønsteret så kan jeg sy den når det kommer roligere tider....

    ReplyDelete
  11. Nydelig løper ,- og takk for hyggelige kommentarer på min blogg :)
    ha en fin advenstid !

    ReplyDelete
  12. Gratulerer med ny , nydelig løper! Jeg har toppen klar, quilting gjenstår! Skikkelig morsom gåtesøm!

    ReplyDelete
  13. Lekker løper og gøy med mysteryquilt :-)

    ReplyDelete
  14. Nydelig;) Jeg er litt i den berømmelige sytørken! Har ikke gjort noe den siste tiden, men med nysnøen i natt kom iallefall lysten til å pusle litt i hus og hage;) Så nå er det lys ute og litt mer pynt her inne.
    Og jeg har planlagt litt baking i morgen kveld;) Natta;)
    Klem fra Ann-Mari

    ReplyDelete
  15. Wow, sitter og ser på bloggen din, og du verden så mye flott! :) kjempeflink er du, de nydeligste farver og mønstre, helt herlig :)

    ReplyDelete
  16. Congratulations on an awesome finish.Great pics.Did you handquilted it?Have a fun weekend!!

    ReplyDelete
  17. Rålekker løper! Veldig stilig med det blanke taftstoffet sammen med de andre stoffene! :) Det blir spennende å se det neste prosjektet. :)
    Ha en fin dag!

    ReplyDelete
  18. Wow så lekker løperen din ble. Ha ei fin adventstid du også.
    Quiltehilsen fra et vindfullt nordvestland.
    Elisabeth

    ReplyDelete
  19. Fine farver til Celtic solstice, jeg byttede lidt rundt med farverne

    ReplyDelete
  20. Your table runner is beautiful. Some of the fabrics for Celtic Solstice are the same as mine. Good taste!! LOL Look forward to watching your progress.

    ReplyDelete
  21. Så flott den ble. Andre stoffer og farger, riktig annerledes.
    Og så fine bilder du har tatt. Her er det ingen snö, bare storm og sjöspöyt, enn så lenge. ( Og ingen hageputer med boks lengre, den bare forsvant i natt, og de sörgelige rester ligger spredt utenfor hagen...)

    ReplyDelete
  22. Den ble kjempefin, flotte stoffer og farger

    ReplyDelete
  23. Så lekker løperen ble! Du hadde et nydelig Farge/ stoffvalg.

    ReplyDelete
  24. Løperen din ble jo bare utrolig fin! Veldig artig med det grønne, flott kontrast til det mørke!

    ReplyDelete
  25. Så fin løper, nesten som et lite kunstverk! Det er artig med gåtesøm.

    ReplyDelete
  26. Den blei kjempefin! Artig å se i flere farger. Jeg gleder meg til min blir ferdig også. Da skal jeg legge den ut på bloggen min.

    ReplyDelete
  27. Løperen din ble lekker. Den kan jo brukes hele året. Min ble mer julete.

    ReplyDelete