Followers

Sunday 11 January 2015

Grand Illusion!

 - Quiltville's Winter Mystery 2014 -
Bonnie Hunter made the most amazing mystery this year too - read more about in on her blog here.
I have made all the parts, and I'm ready to put all the blocks together and build the quilt! 

This is the Grand Illusion Block. I'll make 25.
Would you like to have a look at the progress and what I did before I came this far?

Lets start. Here are most of the fabrics I chose.

And the fun can begin!

Part 1: Half Square Triangles and Broken Dishes

100 Broken Dishes Units

Part 2: Double Diamonds



100 Double Diamond Units 

Part 3: Two By Four



120 units

Part 4: Broken Dishes
 40 Broken Dishes #2 Units


 40 Broken Dishes #3 Units

Part 5: Four Patches
 25 pink/yellow - Four Patch A

 I spun the seams like this.

4 pink/black/yellow - Four Patch B
and 36 Cornerstones (36 squares from aqua fabrics)

The Finale!

The sashings: Two units from Part 3, sewn end to end.


Ok. I have a job to do! Get the blocks, sashings and cornerstones together, then add the borders... And finally quilting and binding...
I'll  show you more as soon as I have something...

-----------------------------------------------------------------------------------------

Thanks a lot for all the sweet comments!
Welcome to three new followers - I hope you find something of interest...

Happy quilting, everyone!

Love from Liv Aagot :)
 
 
 

22 comments:

  1. Denne kommer til å bli nydelig fordi du har de rette kontrastene. Flotte stoffer har du brukt også. Jeg har valgt for mange mørke stoffer, og må jobbe litt mer med min for å få den fin. Lykke til med sammensyingen.

    ReplyDelete
  2. Bare imponert jeg ;) Lekkert;) Å som jeg gleder meg til å se mer av det.
    Ha en strålende uke;)

    Klem fra Ann-Mari

    ReplyDelete
  3. Dette blir nydeleg! Kjekt med spreke fargar!

    ReplyDelete
  4. Dette blir lekkert, en storjobb, og virkelig flotte farger syntes jeg:)l

    ReplyDelete
  5. Dette blir virkelig flott !
    Du er jammen en kunstner du ..
    Ønsker deg et flott og kreativt nytt år !
    Klem Anne

    ReplyDelete
  6. Her har du mye koselig arbeide foran deg , dette blir flott
    i spreke farger :)

    ReplyDelete
  7. Fantastisk jobb du gjør der. spennende å se fargegleden spre seg.
    Ha en fin ny uke!

    ReplyDelete
  8. Jeg er imponert, denne blir flott! Jeg valgte å ikke lage Bonnie's mysteriequilt i år, får se om jeg får lyst en annen gang.

    ReplyDelete
  9. For et arbeid! Nydelig blir det også. Jeg har sett bilder av noen ferdige tepper på Quiltesiden på FB, og de er rett og slett kjempefine. Gleder meg til å se teppet ditt ferdig!

    ReplyDelete
  10. Jeg er mektig imponert over dette fantastiske prosjektet. Herlige gla`farger! Her må du nok ha tunga beint i munnen for å få alt på rette plass. Gleder meg til å se det ferdig! :-)

    ReplyDelete
  11. Åh, så härligt färgstarka tyger Du har valt att sy av.
    Och det svarta tyget gav en så fin kontrast, tycker jag.

    Dollandesign

    ReplyDelete
  12. Riktig herlige farger du har valgt til denne mysteriequilt. Jeg har sett andre ferdige, så jeg vet den kommer til å bli riktig flott. Lykke til med sammensetningen.

    ReplyDelete
  13. Det mysteriequilt ser veldig spennende ut. Flotte farger

    ReplyDelete
  14. Fantastisk, Liv Aagot. Ser hvor mye arbeid jeg har igjen, men liker prosjektet...

    ReplyDelete
  15. Hej Liv,
    jeg har lige fundet din blog og ser, at du også syr Grand Illusion quilten.
    Min top er færdig og jeg er begyndt at quilte, måske har du lyst til at kigge i min QuiltBlog.
    Jeg følger nu og kommer igen ☺
    hej
    Bente

    ReplyDelete
  16. Wow, such a delicious fabrics.Your quilt will be stunning!!

    ReplyDelete
  17. Lar meg imponere igjen :) RESKPEKT !!

    ReplyDelete
  18. Litt av en jobb dette her. Men så blir det nok det ferdoge resultatet veldig flott.

    ReplyDelete
  19. Thank you joining my blog :)

    ReplyDelete
  20. Herlig - fargerikt og flott prosjekt du jobber med. Ønsker deg lykke til videre.
    God helg

    ReplyDelete
  21. Imponerende arbeid! Dette kommer til å bli så fint :)

    ReplyDelete